Friday, February 13, 2009

sandslash

aku kecewa dgn kejadian pg td
pe nk jd ngan masyarakat skang ni
beginikah cara nk membangunkan islam?
aku xnak masuk pihak sape2
aku xtaw pangkal cerita, sape btol sape salah
aku hanya pemerhati,itu hal dorang
tp aku kesal ngan sikap para 'pendakwah' zaman skarang
lbh spesifik lg, para prefects skool aku a.k.a makhluk ijau
sape terasa padan muka. eh silap, sapa terasa jgn duk prasan la yer
eh silap, sape terase cop aku xtaw. eh silap, sape terasa mintak maap la yerp

beginikah cara dorang berdakwah?
dgn mengatakan 'aku ada hak nk buat camtu sbb aku pendakwah'
ops sape terase panas jgn bkk baju. bahaya~~
begini ke islam ajar?
begini ker ustaz ustazah ajar cara nk berdakwah?
ke mak bapak dorang sendiri yg ajar camtu?ops~
abes, duk tunjuk sikap mcm tu,
mengukuhkankan lg persepsi aku pd dorang
"biar pon dhobithoh dibenci..
namun dhobithoh sayang kan kawan2 semua..."

-diambil dr komen seorg dhobitoh from my previous post
beginikah yg dikatakan syg?
honestly, mmg aku akui, dgn kehadiran dorang yg berpakaian sopan, alim,
mmg sedikit sebyk mebuat aku terasa seperti nk ikut dorang jgk,
tp..ntah ler, igtkan nk jdikan dorang role model,
tgk2 hal ni lak berlaku. beginiker dorang nk tunjuk 'teladan' yg baek kt org len?
sampaikan org luar yg menyaksikan kejadian td tanya aku
"bakpo tu?2 ore tu gewe k?baloh k?"
nk harap aku jwb ape?
"eh tak, tu diorang tgh 'berdakwah', sbb tu duk terpekik2 camtue.."
nk jwb camtu??
hmm..wat malu jer laa syg ooii
menjatuhkan nama baek sekolah
kalo nk gaduh, cari la tempat leklok sket,
kalo ajak dorang pegi gaduh kt skola, dpn ustaz ustazah semua,
nak ke?ade berani ke?ade rasa malu x?
yg td pon duk gaduh dpn kedai cina, wat malu kaum jerrr
adakah anda berasa bangga berbuat demikian?
bukankah sepatutnya anda berasa malu?
menjadi tontonan ramai, menjadi bualan ramai..
mende2 xbaek tersebar psl korang..
maaf ler kalo ade yg terasa, mmg nk suh terasa pon,
makin terasa makin bagoss lerr..ops~
*peace*

actually, aku bkn nk defend sesape,
coz aku sndiri pon xtaw punca perselisihan dorang
biar ler, problem dorang dorang yg solve
tp bile da jd mcm nie,wlaupun xtaw hal sbenar,
org luar pon boley ckp sape yg salah,
kan da jd fitnah kat korang
sape suh korunk menzahirkan sgt war korunk tue..
aku paham ler, bile da mengamuk, skt aty, nek darah,
anyting can happen
akal dh xley control, tp berpada2 lerr
kalo nampak budak bese gaduh, perkare bese jer
tp dhobitoh sndiri pon nk malukan skola ke?
aku ni sdap2 jer ckp, coz xpnh terjadi lg pd diri aku sdiri. hee
tp xpela, sama2 la kite tegur pe yg silap salah tue
aku ni pon takde la teringin sgt nk pegi cari dorang tegur dpn2
kan ada byk cara nk tegur, a.k.a cara nk berdkawah
fikir2 sendiriler, pandai2 muhasabah diri

hmmm,by the way,psl kes angkat helmet tue..
tah lerr..pe nk jd la budak2 skang ni
nabi xajar slesaikan masalah guna kekerasan
apatah lg terhdap kaum wanita
nabi ajar spy muliakan kaum wanita
tiada wanita, tiadalah masyarakat akn dtg
xtaw la dunia skang ni..terok2..
aku paling benci lelaki yg menganiaya wanita,
menyakiti wanita,
padahal kaum wanita golongan yg patut mereka lindungi
tp..dunia da berubah..
kiamat dah dekat...
wallahu a'lam.

p/s: suke aty aku nk ckp ape, blog aku kan, bukan blog ko~~~
p/s: *edited*

0 comments: