Thursday, July 10, 2008

g0tong r0yong 0perasi amal?

ai ni ade g0tong r0yong at sk0ol,,
kata raidah smalam,,"sume wajib pakai bju k0!"
tgk2 ai ni naibah k0pa xpakai p0n,,isk4,,xjuruh sgguh!
ai ni tr0s pi sk0ol pakai bju k0,,mls la nk salin bju kt sk0ol,,
[ jnayah n0. 1: pakai terbus itam ],,
n as alwiz,,aku p0n mghmpiri geng calculat0r,,
"aSsalamualaikum..~" [ ngan suara ayu ~ ]
waduss,,,s0pannyer,,,berbudi bahasanyer,,ank sape la nie,,ahaks~
den b0rak2 luu,,lbeyh krg tyme pakcik2 c0nstructi0n mai,,
kt0rang p0n dihalau ke medan th0bur,,
th0bur sempena nk intr0 cgu2 bru n taklimat g0tong r0yong,,[taklimat?]
n kami budak2 tlh terpukau ngan kata2 p0wer PK Ust. Malek Ridhuan,,
antara perkara yg di-ngepek-kan 0leh ust, papa lee n tcher ruhaiza,,
1~ budak2 makan memakan lam kls,,
2~ budak2 gantung menggantung lam kls,,
3~ budak2 p0ntem sminar,,
4~ sikap budak2 mase seminar,,
5~ xde unsur keceriaan lam budak2,,
n byk lg,,
dan fakt0r utama berlaku fen0mena2 ini ialah sikap 'keterbiaran' para plajar,,[ bak kate ust ]

den lps abes th0bur,,msuk kls jap,,tggu raidah amek jdual g0tong r0yong,,
kit0rang punye kwsn dpn bilik guru n al0ng jln sampai ke bilik pperiksaan,,
maka statlah aku n da gang ngan xcitednye,,cewas~
cgu plak duk asyik direct 0rg jer,,~
"hisyy,,gere say0 tgk awk wak kij0 nih,,xrajim wat kij0 k0?0re wat lagunih,,gnih,,gtuh,,"
wat2 keje sket,,tunjuk rajin dpn ciku,,
den bile tgk para ciku duk wat ktupat 4 bucu,,kit0ram p0n stat wat ketupat 5 bucu,,heheh,,
den sl0w2 ke kls,,0n da way tuh amek r0ti n ai 0ren,,
ten ajar mkn r0ti cicah ai 0ren!haha~
den mkn nasik plak,,
eys ten,,xigt byr duet nasik,,maah la dehs,,halal bralal la dehs,,hee~
lps siap isi pr0t,,tyme utk g0tong r0yong kls plak,,
0ur bekem raidah ngan muke criusnye tlh mghalau kami kuar drpd kls krn beliau ingin myusun meja style bru,,iaitu style senget2,,
den 0ur energetic raidah tersebut dgn jayanye tlh mel0mpat ke ats meja utk mencuci kipas,,
beliau tlh memberi smangat kpd kami semua utk sama2 mmbersihkan kls,,
tp malangnye semangat itu tidak kekal lama,,
namun,,sbl0m smgat itu pergi,,
aku dgn bangganye tlh membantu beliau memegang ken bur0k utk lap kipas,,
n fiq dgn pnuh smangatnye menyapu spider web sambil memakai pr0tecti0n drpd helmet tik,,
yg len sume l0mpat ats meja krn para kerusi tlh dihalau kluar 0leh raidah,,

den b0ut k0l 1,,diumumkan "para pelajar blh pulang ttapi dgn memakai unif0m lengkap!"
maka,,pergilah yine n ani tuka bju,,
den aku,,tik,,yine n ani kuar mer0nda2 kb,,
[ jenayah n0. 2: kuar sk0ol xpakai unif0rm lgkap ],,
lps memastikan line clear,,kit0rang p0n redah msuk muhammad d0nald,,
[ jenayah n0. 3: msuk mc'd ngan unif0m sk0ol ]
lame gak duk mc'd,,makam2,,b0rak2,,ngumpat2,,
tp yine puasa ai nih!! [ gud2,,yak,,bkp0 rajim nk p0so ai nih?hak4,, ]
beshnye mkn sundae~~
den pi muzium dye jap,,
luas2,,tp tgk2 lam tue ade dua je tmpt nk wat pr0jek,,isk4,,
b0ring duk lame kt ctu,,kit0ram p0n kuar la lps memastikan line clear dr makhluk2 ijau,,
yine, tik n ani pi smayang,,
n aku meneruskan id0pku pi bus stati0n,,

lame duk tggu pakcik bas,,
den jumpe la sum0ne,,
0rg pemes tuh,,
serba hijau dye,,
bangga rasa dpt jumpe dye kt kb,,
n bangga lg dye mai tegur aku,,
n lbeyh m'banggakan lg dye knl aku!
dye mai tegur aku,,salam2 luu,,
"laa,,bud0p nih,,pade p0m,,duk jale xdi p0 knl jah,,"
"knl d0p sap0 nih?"
"knl..adeq k.azah.."
"nam02,,knl d0p?"
"knl,,ain,,tuh,,tebeng nametag,,"
ceSs! lupe lak nk c0ver nametag,,
sambil tggu bas tuh,,kit0rang b0rak2 lame gak,,
mcm2 dye ty,,sal sk0ol,,sal ciku,,sal study,,caring sgguh,,
den wat she said was,,
"c0meyla bju,,xaci,,jame mul0 xd0p p0m bju,,sap0 jual?cgu malek k0?nk beli ug0p eh,,"
haha,,den pastu bas nk gerak dh,,
say gudbye,,den nek bas,,
ai ni nek bas s0ram2,,han2 xde,,pi seminar,,nk aku lak p0ntem,,hehe~
[ jenayah n0. 4: p0ntem seminar ]
blk la umh as alwiz,,
den nk msuk l0rong umh aku tuh,,
tgk2 ade bus,,sape plak wat lwatan nk mai umh aku nih?,,
tgk2 mlmh.wardah sdg b'jln ke bus,,
0wh,,bru teringat,,dak2 c aman nk pi LKD,,
strategic sgguh bus tuh brenti stret kt lrg dpn umh aku,,
abes pemes aku duk jln ayu2 dpn budak2 lam bus tuh,,haha,,
den sampai umah,,wat ape yg ptut,,
n skunk ni k0l 6.23 pm,,
tgh 0n9,,bju k0 p0n xtuka agi nih,,
xpe2,,pasni nk mandi dah,,

hmmm,,p0st paling pjg,,
ctt sjarah nih,,
malangnye p0st ni xde pics,,
kal0 taw leyh bwk cam, lame dh suh sepni bwk,,
leyh amek gmba aku sdg memetik bunga~ dan menekatkan bunga ke tud0mku,,cewas~
lteyh dh,,
pai2~

[ lupe nk wish takziah kpd tik yg xdpt 0n9 krn sbb2 yg munasabah]
hahaha~

0 comments: