Wednesday, May 28, 2008

♥ eskem ♥

ehem..
ai nih..
miSsi0n acc0mplished!
berjaya wat eskem,,,!
nk kate best,,xde la sgt,,
tp ade la jgk rupe eskem tuh..hehe,,
aku wat eskem k0som n c0klat satu..
yg c0klat tu 0k jer rase..but the 0ther 0ne,,
wat we say,,s0 "manih leting!"
3 hari 2 mlm taw aku wat eskem nih,,
sbnrnye kal0 ikut resepi tuh satu mlm da 0k da,,,
tp aku nye xjadik,,terpaksa amek mase lame sket,,
bese la,,bknnya pr0 p0n bab2 wat eskem nih,,
s0,,ni hasilnye~



tadaaa!!~



eskem yg tlh dik0rek~


n diz is da recipe,,

  • 1 tin susu pekat n 1 tin susu cair

  • campur due2 n masak lam periuk sampai mendidih

  • rase dlu..kal0 manis sgt..tmbah air

  • den sjukkkan..

  • den msuk lam bekas n freezekan satu mlm

  • esk tu kuarkan n blend dye..

  • msukkan perisa pape kal0 nak..
  • kal0 yg c0klat tu aku buh serbuk k0ko,,nk buh mil0 p0n leyh gak

  • msukkan lam peti balik

  • tggu la dlm bbrp jam

  • kuarkan..n p0oh~..jadila eskem!
  • tp kal0 xjadik eskem agi..blend lg n msuk lam peti lg sampaila dpt hasil yg mmuaskan aty

  • hias2 ngan c0lour rice 0r ch0c syrup

  • pastu leyh makan!!yummy~



sng je nk wat mende nih,,
tp aku nye at first yg c0klat tu cair sket,,lps blend byk kali,,0k daa,,
yg satu agik..manis giler,,kene tmbh air..blend lg..nk msuk lam peti smula..
tgh lam pr0ceSs,,s0 makan la yg c0klat dlu,,besh~
brku taw nk wat eskem nih byk gile gune susu,,,
kene kurangkan makan nih,,
nnt jadik gem0k,,tanak..
trpksa tahan g0daan nk mkn eskem,,huhu..
sesape nk gain weight tu leyh la maman eskem byk2,,



besh!!~

0 comments: